onsdag 14. juli 2010

MAMMAAAAAAAA

I går oppdaget jeg mammabogg.com, syntes det virket kjempespennende å tenker at for meg som er ganske ny i denne bloggverdenen er det helt sikkert ett lurt og godt fora å være i. Min lille oppdagelse startet også en aldri så liten tanke prosess om meg som mamma, rollen min overfor ungene mine og overfor andre mødre. Hva er egentlig mamma, hvem er hun???? Bare ei vanlig dame som har vært så heldig (ikke at jeg ALLTID føler meg like heldig, men dog, jeg er priviligert og lykkelig for å ha ungene i livet mitt)å få barn...Akkurat nå så denne mammaen på klokka, fikk en påminner om at senga kaller, for minste gullet begynner vel å kalle om ikke alt for mange timene, og da skal helst mamma være frisk og opplagt uten svarte ringer under øynene. Klar til å skape opplevelser av beste sort og ivareta alle de grunnleggende behovene, som poden i og for seg stort sett ikke er enig i at er så viktige....Kan skjønne at det er myyyyyyyyyyye viktigere å ha tven på mens man klatrer på baksiden av en tripp trapp stol enn å spise frokost, skifte bleier osv....Tror jeg pr i dag får si at fortsettelse følger....Må bare si at jobben/tilstanden/rollen Mamma er verd ALT når en (eller begge, når minsten lærer seg å prate da) sier : I æske mamma I....(oversatt: Jeg elsker mamma jeg...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar