torsdag 11. november 2010

BRANN!!!!!!



Dette bilde er altså fra peisen vår og skulle egentlig brukes som ett stemnings bilde, men jeg fant ut at det i grunnen passet godt her. Min eldste sønn har, kan man si, fått sin dose med brannmann sam det siste året. Resultatet er at fokus er på topp, han fyker gjennom huset på en liten sånn sparke bil (i deilig plastikk, som man sitter på å gjyver løs med beina for å komme fram) med brannhjelmen og brannøksa (som han klarte å "lure" bestefaren til å kjøpe) og roper. "Brann, brann, brann...vi må slokke braaaaaaaaaaaaaaaann!!!!!" Ikke nok med det, men jeg og min mann blir behørig beordret til å være både brannmann Elvis og Sjef...Jeg liker best å være sjef :P Uansett, vi må ut i brannslokningsarbeid x antall ganger i løpet av en dag - ganske slitsomt i grunnen kan man si - så ALL respekt til alle dere brannmenn der ute....

Resultat nr 2 er at gutten er livredd brannalarmer, røykvarslere og det lille røde lyset som blinker, når den skal fungere....uler den tar det ca 2 sek før fanget er fylt med en hylende liten guttungen med stooooooore krokkodille tårer.....Dette har igjen resultert at vi må prøve å få han til å bli fortrolig med disse røykvarslerne (for brannbil er jo knall tøfft :P og julens største ønske er en stoooooooooooooor brannbil med garasje....så vet dere det)



Ved ett uhell her om dagen gikk alarmen av (dvs gubben drev å sjekket om de virket). Fanget mitt ble inntatt og vi var i full gang med brannvern og trygging...puh, det var litt av en jobb, men, og her skal det sies at jeg faktisk synes vi var voldsomt flinke....., vi fikk gutten til å trykke på knappe for å høre lyden...uten å grine, han til og med holdt i røykvarsleren!!!!! Så, heretter tror jeg det blir nødvendig med jevnlige "sjekk" av brannutstyret i heimen :)

1 kommentar: