fredag 25. mars 2011

Kong vinter nr....har kommet ut av tellinga

Ja, så va vinteren atter kommet hit!!!!!!! Jeg er strengt tatt glad i vinteren, men har de siste ukene kjent at sol og varme heller ikke er å forakte...Her om dagen da jeg hentet ungene i barnehagen, gikk vi hjem, over marka og inn i hagen. Etter en noe lengre bade og plaske seanse i det som da fortonte seg som ett gedigent gjørmehull (men som til vanlig er ei sandkasse)kom eldstemann klatrende ut, han så betenkt opp på sin mor med riven i hånda å sa: "Mamma, det er heeeelt lov til å rake bort snøen nå...." I min forundring (da han elsker snø) måtte jeg spørre om han var lei snø, og fikk til svar : "Ja det er jeg, å nå kan vi rake snøen bort, for den har ikke lov til å være her...." Hva vil du ha da? (Jeg klarte ikke dy meg), vil du ha sol? Min kjære sønn: "Ja, for det er varmt og godt"!!!!!!! Jeg kunne ikke annet enn å glise der han stod full av gjørme å prøvde febrilsk å rake bort kong vinter...

Det skal sies at jeg nå, i skrivende stund sitter å ser på hjullastere (tror det er det) jobbe hardt for å rydde bort all snøen...sukk...med andre ord, jeg tror ikke det er merker etter gjørmehullet lengre...får tilby dem snøbading i morgen da kanskje...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar