lørdag 21. april 2012

Arbeidshelg

Jeg sitter å tenker på hvor priviligert jeg er som av og til (egentlig ganske jevnlig) får jobbe helg!!!!! De aller fleste av oss har jo ett relativt anstrengt forhold til det kasuset, men når jeg tenker meg om, ja, så føler jeg meg ganske heldig!!!!! For, hvor deilig er det ikke å bare kunne bre seg ut i garderoben uten å dulte borti noen,tråkke noen på tærne eller måtte ha ett noe mer intimt forhold tilgarderobeskapet enn ønsket.Ha heisen for seg selv, evt trappa da, (for de sprekeste...jeg tenker på den hver gang jeg ser den og synes det er greit at den ikke blir ytterligere utslitt...så heisen alene for meg inntil vettet snur :-P )kjenne på en noe roligere atmosfære på arbeidsplassen og kjenne at "helga" kan senke seg nedover skuldrene mine... For ikke å snakke om når jeg skal hjem...Jeg har veien heeeeeeelt for meg selv (i tilegg til garderoben, trappa og heisen). Jeg er ikke til fare for noen andre enn meg selv der jeg durer avgårde i min kalde, grå bil, (som ikke er helt fornøyd bestandig med den brå overgangen fra sovende stilling, til klar-ferdig- kjør) HERLIG!!!!!! For når mandagen kommer, blir jeg tvunget til klineseanser med garderobeskapet, en påkledningsmanøver som akrobater bare kan misunne meg, heisen er full og i trappa krasjer en med de som måtte være så uheldig å ikke forstå at øynene mine ikke fokuserer like godt etter x antall netter som på dagtid...og når jeg setter meg i bilen for å bedrive kalkulert "fyllekjøring" (uten alkohol promille, men med nattevakts promille) så er jeg en fare for alt som kan stå,gå og kjøre i trafikken!!!! Til dere som møter en grå bil på deres vei som sjangler litt og kjører litt saktere enn hva fartsgrensa er...det er bare meg...slapp av...jeg slipper deg forbi ved neste avkjørsel...hvis du i din travelhet ikke allerede har tatt en hastig uforsvarlig forbikjøring............ God natt...jeg ser med glede frem til neste arbeidshelg, hvor roen og freden senker seg!!!!!!!!!! God helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar